Social media, wat kunnen we daarmee
Sociale media kan voor allerlei doeleinden gebruikt worden. Je kan via sociale media op zoek naar een baan, je werknemers in de gaten houden of natuurlijk gewoon je vriendschappen onderhouden. Hoe maken we zakelijk en privé zo optimaal mogelijk gebruik van internet en sociale media?
Wat valt er allemaal onder sociale media?
Het antwoord is simpel, alles wat gebruikt kan worden voor sociale contacten tussen mensen of platforms waarop mensen persoonlijke informatie met elkaar delen. Dat zijn dus heel veel verschillende programma's zoals Facebook, Hyves, Skype, MSN, LinkedIn, Yammer, Twitter maar ook Pintrest, You tube, Schoolbank en NuJij. Zelfs sommige spelletjessites zijn erg gericht op chatten en sociale interacties.
Sociale media en betrouwbaarheid
Veel mensen worden van nieuwe feiten op de hoogte gesteld door media zoals Twitter. Twitterberichten verspreiden zich vaak als een olievlek, waardoor in een korte tijd heel veel mensen op de hoogte zijn van een bepaald nieuwsfeit. Helaas zijn niet alle Twitterberichten juist, vaak worden ook geruchten op deze manier verspreid. Geruchten die niet op waarheid berusten.
Sociale media zakelijk
Sociale media kan goed zakelijk gebruikt worden. Zie voor meer informatie in de linken hieronder. Verder kunnen mensen aandacht vragen voor een nieuw product of voor een pagina die ze gemaakt hebben via sociale media. De invloed van deze Twitter, Facebook en Hyvesberichten wordt vaak onderschat.